Doe mee met de Celgetal Challenge!
/static/uploads/pictures/normal/30010506_1.jpg

Carbon PEQ 20 kg

€ 99,50 / ZAK

Excl. BTW

Beschikbaar

Toevoegen aan een standaard bestellijst

Omschrijving

Carbon PEQ bevat Agolin® Ruminant op een drager voor een goede verdeling in het rantsoen. Agolin® Ruminant is een mengsel van essentiële oliën uit kruiden en specerijen, geproduceerd via een gepatenteerd proces.

Onderzoek toont aan dat door inzet van Agolin® Ruminant de methaanproductie gereduceerd wordt waardoor duurzaamheidsdoelstellingen gerealiseerd kunnen worden. Tegelijkertijd verbetert de melkproductie en voerefficiëntie bij melk- en vleesvee.
Kenmerken:

• Omdat de werkzame stof in Carbon PEQ op basis van essentiële oliën is, kan deze in alle type rantsoenen ingezet worden.
    • Gras(silage) rijke rantsoenen
    • Rantsoenen met hoog aandeel ruwvoer (hoog NDF/Ruwe Celstof)
    • Rantsoenen met hoog aandeel zetmeel
  • Vermindert de methaanproductie waardoor meer energie overblijft voor melk en onderhoud.
  • Verhoogt de (melk)productie en voerefficiëntie
  • Ondersteunt de vruchtbaarheid en uiergezondheid

Pilot:

• Ingenieursbureau Heemskerk, Alltech en Royal Campina Melkunie (RFC) zijn gestart met een pilot om via Carbon PEQ, Agolin Ruminant toe te voegen aan het rantsoen. Hierbij wil RFC onderzoeken of de inzet van Agolin Ruminant verwaard kan worden via koolstofcertificaten.
  • Als lid van RFC kunt u zich aanmelden voor deze Pilot totdat voldoende bedrijven meedoen aan de pilot

Artikelnummer 30010506
Verkoopeenheid ZAK

Aanvullende informatie

Merk FarmPEQ
Dosering Lacterend melkvee: 25 g/koe/dag
Etiket opvraagbaar https://www.heemskerk-dairy.com/nl_NL/page/221/slug/
Houdbaarheid 6 maanden na productie
Inhoud 20 kg
Samenstelling Op basis van Agolin Ruminant
GMP info Voldoet aan GMP+ MI 5.3 verantwoord melkveevoeder. Supplychain model: Book and claim.
GMP info Voldoet aan GMP+ MI 5.4 GMO controlled
Diersoort Koe